Gå till innehållet

Hankkeen esittelyvideo ja keskustelu Sepontien katusuunnitelmasta

Pratbubbla 6
Diskussion | Espoon kaupunki
Diskussionen har avslutats

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista mainontaa. 

Alla olevalla videolla Marja Lindroos esittelee hankkeen: 

Basuppgifter

Avslutat: 16.10.2020

Bilagor

Ilmianna

Se övriga kommentarer

Jalkakäytävä vai yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä?

Plats för profilbild

pol
7. oktober 2020 klockan 23.16.23

Onko kadun reunalla jalkakäytävä vai yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä?
Jos kyseessä on jalkakäytävä, niin kadun päädyn yhdistymistä raittiin on parannettava, sillä nykyisen suunnitelman mukainen järjestely ei ohjaa pyöräilijöitä ajoradalle, vaan houtus jatkaa jalkakäytävällä on suuri, eikä tätä epäluontevuutta voi liikennemerkein tai tiemerkinnöin korjata. Erityisesti reunakiviin, tai siihen että niiden yli pyöräilijä ei joudu menemään, on kiinnitettävä kadun päädyssä huomiota.
Jos tästä on ajateltu yhdistettyä pyörätietä ja jalkakäytävää, niin leveys on aivan liian pieni, koska tässä pitäisi erotella pyöräily ja jalankulku. Ja suosittelin siltikin sitä, että pyöräilijät ohjataan ajoradalle.

Plats för profilbild

pol
7. oktober 2020 klockan 23.23.57

Raitin saumakohdan toimiviin järjestelyihin löytyy malli pyöräliikenne.fi kuvasta 154.

Plats för profilbild

@MarjaLindroosEspoo
12. oktober 2020 klockan 10.17.20

Kiitos kommentista! Kadulle on suunniteltu jalkakäytävä ja pyöräily ohjataan ajoradalle, kuten nykyään on tonttikaduilla tapana tehdä. Kadun reunatukijärjestelyjä tarkennetaan katusuunnitelmaan.